Hjärnan är ett viktigt organ i människans nervsystem.
Några period av hjärnans utveckling är i ens 20-talet.
Men under denna period, dessa unga vuxna är sårbara med alkohol berusningsdrickande som kan vara giftiga för sina neuron celler.
Enligt National Institute on Drug Abuse visade berusningsdrickande statistik 42% av unga vuxna amerikaner (mellan 18 och 25 år) har bekanta med berusningsdrickande.
Under tiden i den senaste studien av 29 dricker helgen binge av forskare från University of Cincinnati i Ohio, fann de ett bevis på att berusningsdrickandet är förknippat med hjärnskador. Mer intensiv, mer allvarliga.
Använda högupplösta scanningar, fann de förändringar i pre-frontala cortex, minskad integritet i den vita substansen, och grå substans i hjärnan från alkohol effekter.
Eftersom hjärnan hade snabb anpassning i sin struktur, alltså en avhållsamhet med berusningsdrickande under tillräckligt lång tid kan bidra till att förebygga eller minska hjärnskador.
Dessutom Författarna föreslår att unga berusade alkoholkonsumenter att begränsa sin konsumtion till en måttlig nivå efter en period av avhållsamhet.
Berusningsdrickande i denna studie definieras som konsumerar 4 eller fler drinkar i kvinnor och 5 eller fler drinkar hos män.
Den dryck ingår 4 till 5 gram (118 till 148 ml) vin, 1,5 gram (44 ml) starksprit eller 12 gram (355 ml) öl, som alla innehåller samma mängd alkohol.
Enligt författarna till studien, spelar det ingen roll vilken typ av drycker så länge som kombineras med alkohol och når omåttlig nivå.
0 comments:
Post a Comment