Senare studier har visat att näringstillskott intervention är användbart för patienter med traumatisk hjärnskada (traumatic brain injury-TBI).
I samband med detta bad Department of Defense (DoD) Institute of Medicine (institute of medicine-IOM) för att genomföra en provision av experter för att utvärdera de potentiella fördelarna med näringsmässig ingripande ses TBI patienter.
I rapporten från "Traumatisk hjärnskada och nutrition: Förbättra hälsoresultat i akuta och subakuta militär personal", ordföranden för den ledamot, John W. Erdman, professor emeritus, Institutionen för livsmedelsvetenskap och Human Nutrition vid University of Illinois i Urbana- Champaign, sa att till en början endast näringspåståenden som gäller behandlingen av TBI baserat på flera recensioner av några potentiella fördelar med kost, kosttillskott och specialkost TBI resultat i både lätt och svår kategorier rekommenderas.
Men med tanke på komplexiteten i TBI och betydande luckor i kunskap om TBS så, alltså kommissionen att tidiga näringsintaget lovande lösning för nu.
Även om kommittén inte bedöma hur roll nutritionsbehandlingen i rehabiliteringsfasen och långsiktiga hälsoeffekter förknippade med TBI, såg utskottet på andra näringsrekommendationer vid TBI, som antioxidanter, flavonoider, vitamin D och ketogen diet i olika studier i både djurförsök och människor med olika förutsättningar, är användbara för patienter med traumatisk hjärnskada.
De konstaterade att fördelarna med dessa näringsämnen i TBI patienter även i samband med striderna och sport, bland annat en hjärnskakning och hjärnskada.
0 comments:
Post a Comment