Även magra mejeriprodukter har fördelar för att förebygga hjärtsjukdom på långsiktig effekt, men i syftet att minska vikten hos barn eller hålla vikten proportionella genom att hänvisa dem till att konsumera mejeriprodukter som har låg fetthalt form verkar inte hjälpa.
Detta resultat redovisas bara i American Journal of Clinical Nutrition av Gilly Hendrie och Rebecca Golley från samväldet vetenskaplig och industriell forskning organisationen.
I själva verket, enligt forskarna, minskat fettintag hos barn fanns i dem som konsumerar mer kalorier från andra källor.
För ingående av "någon hjälp i gå ner i vikt" i barn från fettsnåla mejeriprodukter konsumtion dök efter det att deltagarna (145 barn i åldern 4-13 år) gemensamt i 2 grupper, där en i gruppen bytt ut sina mejeriprodukter med låg fett av alla typer av mejeriprodukter i 6 månader, och andra gruppen med normal mejeriprodukter.
Både grupp konsumeras liknande belopp av mejeriprodukter, och det totala kaloriintaget varit mer eller mindre stabil under studien, som delvis stöd i Dairy Australien.
Totalt, enligt resultaten, den totala kalorier från mättat fett fortfarande över 10%, övre än nuvarande rekommenderas av US Department of Agriculture som nästan liknande med australiska standarden.
Också, även om kolesterolnivåer mer sjönk i behandlingsgruppen var dock BMI och vikt inte annorlunda. till annan grupp.
Andra experter överens om att byta till magrare mejeriprodukter som har mindre kolesterol men samma mått av näringsämnen, främst kalcium och vitamin D är säkert att motverka denna fråga.
0 comments:
Post a Comment