Släkten med diabetes, gen och faktorer i omgivningen kan orsakar spädbarn löper större risk för diabetes.
Enligt National Institutes of Health (NIH), en uppskattad av 20 av 100.000 barn under 10 år i USA får diagnosen typ 1-diabetes.
Samtidigt har tidigare studie antydde att barn exponeras med gluten i deras tidiga kosten kan utveckla typ 1 diabetes under sin barndom.
Men, inklusive färsk studie inblandade samma forskare från tidigare fynd, "modifierad" tidigare förslag om att undvika kost innehåller gluten får inte minska risken för diabetes utvecklas.
Denna slutsats bygger på studien följdes bland 150 barn som hade minst en förälder eller ett syskon fått diagnosen typ 1-diabetes, angiven med nedläggningen av ön celler i bukspottkörteln som utsöndrar insulin av hormon. Kroppen behöver insulin för att byta över kosten socker till energi.
Bland totalt personerna var hälften av dem som utsätts för gluten i sitt ätande regim vid första året (vid 6 års ålder månad), och förbli deltagarna efter deras första födelsedag.
Totalt, enligt tyska forskare som redovisas i Diabetes arkivet för aprilnumret, vid en ålder av 3 år, jämfört med tidig exponering av gluten, sen exponering har högre utveckling av typ 1-diabetes.
Även fördröja exponeringen av glutenfri kost i barn löper större risk för typ 1 diabetes orsakar ingen skada, men enligt forskarna, inte minska risken för diabetes debut eller tidig indikator på insulin problem som immunreaktion sina egna cellöar.
0 comments:
Post a Comment