Fördelarna med amning inte bara ger rätt näringsämnen för barnets växande eller höja deras immunförsvar, men också att minska beteendeproblem i sin barndom.
Denna positiva effekt kan till följd av essentiella fettsyror i bröstmjölken och intensiv samverkan mellan mor och barn vid amning.
Det är slutsatsen av den senaste tidens resultat analys studie inblandade 10.037 mor-barn par från nationella brittiska kohort främst av vit etnisk bakgrund, som utförs av Katrina Heikkilä från finska Arbetshälsoinstitutet i Helsingfors, och kollegor
I den studie som redovisas i Millennium kohortstudie den 9 maj, 2011, utredarna fann också att längden på breasfeeding minska "förälder-rankade beteendestörningar hos barn i åldern 5 år."
0 comments:
Post a Comment